Determination of Anxiety Levels of Parents of Children Receiving Speech and Language Therapy During the COVID-19 Pandemic Period: A Descriptive Study
ÖZET
Amaç: Pandemi döneminde kısıtlamalar nedeni ile eğitime ve özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde verilen eğitimlere ara verilmiştir. Kısıtlamalar nedeni ile özel gereksinimli bireylerin terapi seansları çevrimiçi terapiye çevrilmiştir. Bu çalışmanın amacı COVID-19 Pandemisi döneminde çocukları dil ve konuşma terapisine devam eden ebeveynlerin kaygı düzeylerinin belirlenmesidir. Gereç ve yöntemler: Çalışmanın amacı doğrultusunda ebeveynlerin kaygılarının belirlenmesinde Beck Anksiyete Ölçeği kullanılmıştır. Öncelikle katılımcıların demografik özelliklerin belirlenmesi için demografik bilgi formu kullanılmıştır. Çalışma için 100 ebeveynden (63 kadın, 37 erkek) bilgi toplanmıştır. Beck Anksiyete Ölçeği ve Demografik Bilgi Formu Google Forms formatında oluşturulmuş olup dil ve konuşma terapistleri aracılığı ile çocuğu dil ve konuşma terapisi alan ebeveynlere çevrimiçi olarak iletilmiştir. Bulgular: Beck Anksiyete Ölçeği sonuçlarına göre evli olan ebeveynlerin kaygı düzeyleri bekar olan ebeveynlere göre (p=0.021) anlamlı olarak daha yüksek bulunmuştur. Maske, mesafe ve hijyen kurallarına uymayan terapistler olduğunu belirterek bu durumun kendilerini etkilediğini belirten katılımcıların puanları ve kararsız olduğunu belirten katılımcıların anksiyete puanlarından (p=0.001) daha yüksek çıkmıştır. Sonuç: Çalışma sonuçları,çalışmaya katılan COVID-19 Pandemi döneminde dil ve konuşma terapisine devam eden ebeveynlerin kaygı düzeylerini arttırdığını göstermiştir. Sonuçlar daha ayrıntılı incelendiğinde ise terapi seansların iptal olması ya da farklı yöntemlerle devam etmesi ebeveynleri endişelendirmiş olup kaygı düzeylerini arttırmıştır.